„Tajemnica kawałka fotografii” – fundamenty przywództwa

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Uczestnicy dowiadują się, że w okolicy został ukryty  KLUCZOWY ZASÓB (zależnie od scenariusza może to być informacja, rzecz, nagroda). By go znaleźć, muszą przeprowadzić akcję poszukiwawczą. Nie będą to jednak zwykłe „podchody” lub inna typowa gra harcerska. Za chwile zacznie się profesjonalnie przeprowadzona akcja oparta na taktyce poszukiwawczej stosowanej w służbach specjalnych lub jednostkach ratownictwa górskiego.

Uczestnicy będą musieli podzielić się na kilka współpracujących drużyn oraz sztab, który ma dowodzić akcją. Każda z drużyn uda się w wybrany przez siebie fragment okolicy. Przeszukać należy wszystko: las, uliczki, budynki małej architektury… Jednak bez pomocy sztabu te przeszukania będą bezcelowe – fragmenty informacji prowadzące do nagrody zostały ukryte w specjalny sposób, uniemożliwiający ich przypadkowe odkrycie.

Na szczęście każda drużyna dysponuje łącznością ze sztabem. A sztab ma opracowane w nietypowy i zaskakujący sposób fotografie. Zdjęcia te ma na monitorze komputera, ale nie potrafi ich odczytać i zinterpretować. Za to potrafią to zrobić członkowie zespołów poszukiwawczych, choć przecież nigdy ich nie widzieli i nie zobaczą…

Sztab nie dostał tych fotografii za darmo. Wcześniej uczestnicy musieli owe zdjęcia „zdobyć”. Dostali je za prawidłowe wykonanie szeregu gier menedżerskich – im lepiej je zrealizowali, tym większą liczbę zdjęć im udostępniono.

ZADANIA (GRY SZKOLENIOWE / MENEDZERSKIE ) WYKONYWANE W TRAKCIE GRY:

Pułapka na myszy – Czyli jak dobrać się do cukierków leżących na ziemi, gdy wszyscy z wyjątkiem lidera mają zawiązane oczy?

Teren wokół cukierków otoczony jest ogrodzeniem z alarmem dźwiękowym, a pomiędzy cukierkami rozstawiono pułapki na myszy. Czy uczestnicy zdobędą cukierki, czy też dadzą się złapać?
Zabawna gra pokazująca, jak ważna w zespole jest rola lidera i dobry system komunikacji. Ćwiczenie pokazuje wpływ lidera na koordynację pracy zespołu i unaocznia skutki błędów w komunikacji.

Domino Express – Czyli jak ułożyć w 10 sekund domino, w którym każdy klocek ma potrójne oznaczenia (kolor, kształt i liczba)?

Uczestnicy mają zaledwie chwilę, by spośród 24 elementów wybrać sześć właściwych i ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Niemożliwe… a może?
Ćwiczenie oparte na badaniach naukowców Harvard Business School. Badali oni jedne z najbardziej efektywnych zespołów świata – zespoły chirurgów na oddziałach intensywnej terapii w nowojorskich szpitalach. Gra Domino Express pozwala przećwiczyć kluczową umiejętność wyróżniająca te zespoły: zdolność superszybkiego rozwiązywania problemów, które wykraczają poza przyjęty schemat, są nietypowe i zaskakujące.

Gra „Kable” Czyli jak zbudować procesor, kiedy każdy inżynier ma zawiązane oczy i każdy ponosi odpowiedzialność za działanie innego fragmentu procesora?

Gra skupiająca się na uczeniu zasad efektywnej komunikacji w zespole, w tym komunikacji werbalnej, aktywnego słuchania i porządkowania chaosu komunikacyjnego. Pokazuje, co można osiągnąć poprzez sprawną komunikację, a jakie straty przynosi bałagan informacyjny w zespole. Uczy podstawowych zasad uporządkowanego i efektywnego obiegu informacji.

Gra „Bomby” – Czyli jak zespołowo rozbroić bombę niczym Bruce Willis w „Szklanej pułapce”? 

Do bomby nie można podejść, ale na szczęście możemy – niczym McGyver – zbudować wysięgnik z lusterka, bambusów i rurek kanalizacyjnych…
Gra integracyjna pokazująca, jak zespół może radzić sobie w nieprzewidzianych sytuacjach i pod presją czasu. Uczy twórczego myślenia i elastyczności w planowaniu pracy.

Górska mapa – Czyli jak przez krótkofalówkę pokierować grupą ratowników górskich?

Ćwiczenie komunikacyjne, uczące precyzyjnej wymiany informacji w zespole i koordynowania procesu obiegu informacji. Wykorzystywane jest na co dzień w szkoleniu ratowniczym, lecz przydatne też w zespołach biznesowych.

DODATKOWO: Style i role menedżera i przywódcy
Autorski kwestionariusz opracowany na podstawie obserwacji zachowań ponad 1000 polskich menedżerów. Pozwala ocenić menedżerów w poniższych obszarach:

  1. Zdolność do przyjmowania określonych ról kierowniczych:
  • Lider dla podwładnych,
  • Strateg dla firmy,
  • Menedżer dla organizacji,
  • Partner dla rynku zewnętrznego,
  • Coach.
  • Strażak,
  • Demokrata,
  • Biurokrata,
  • Autokrata,
  • Zwolennik partycypacji.
  1. Styl kierowania podwładnymi i organizacją:

Czas trwania: 1 dzień

Autor gry i trener prowadzący:

Rafał Szczepanik

 

> Kontakt

Paweł Wojciechowski: pawel.w@bonavigator.pl / 022 877 63 46 / 784 010 775
Magdalena Grzęda: magdalena.g@bonavigator.pl / 022 877 13 48 / 784 010 774


(Visited 285 times, 1 visits today)