Retail Game – strategia sprzedażowa sieci handlowej i sklepu

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Opracowanie strategii zdobycia i utrzymania jak największej ilości klientów dla sieci handlowej (udział w rynku), realizacja założonych celów sprzedażowych (obrót i marża) oraz osiągniecie odpowiedniego wyniku ekonomicznego to zadania uczestników symulacji „Retail Game”.

Osoby biorące udział w symulacji wcielają się w menedżerów konkurujących ze sobą sieci handlowej. Rynek na którym działają, jest przedstawiony pod postacią współzależnych symulacji planszowych. Wszyscy uczestnicy symulacji próbują dotrzeć do tej samej grupy konsumentów. Wszystkie firmy mają w ofercie te same produkty.  Aby utrzymać się na rynku i osiągnąć postawione przed sobą cele i wygrać z konkurencją, muszą opracować strategię sprzedaży, przeprowadzać kampanie promocyjne, zarządzać zamówieniami i rotacją towaru, kształtować politykę cenową, pilnować kosztów i płynności finansowej, reagować na działania konkurencyjnych sieci.

Uczestnicy symulacji, jako menedżerowie sieci handlowej będą też decydować o:

  • layoucie (planie) sklepu,
  • cyrkulacji klientów,
  • wyborze kategorii produktów,
  • miejscu w alejce,
  • o tym co jest promowane w gazetce,
  • planować sprzedaż produktów sezonowych i wyprzedaże.

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • zasady budowania strategii rynkowej sieci handlowych,
  • zasady kształtowania strategii sprzedażowej marketu na lokalnym rynku,
  • planowanie sprzedaży, w tym budżet, promocje,  stany magazynowe i ceny, działania wspierające sprzedaż (promocje).

Autor symulacji i trener prowadzący:

Rafał Szczepanik

Czas trwania: 2 dni (wraz z analizami i omówieniami)

Rodzaje decyzji, które podejmują uczestnicy:

Podczas symulacji uczestnicy staną przed koniecznością podejmowania wielu decyzji w oparciu o różnorakie czynniki charakterystyczne dla handlu detalicznego i sieci handlowych. Będą to decyzje związane przede wszystkim z następującymi zagadnieniami:

  • Ustalenia strategii w handlu detalicznym,
  • Określania struktury i layoutu sklepu,
  • Planowania i zarządzania działaniami promocyjnymi,
  • Zarządzania finansami sieci handlowej.

Decyzje związane z określeniem strategii dla sieci handlowej:

  • Ustalenie ogólnej strategii rynkowej dla sieci marketów,
  • Monitorowanie trendów na rynku ogólnopolskim i rynkach lokalnych, dostosowywanie strategii do zmienności rynku,
  • Ustalenie strategii cenowej,
  • Określenie polityki zamówieniowej i magazynowej.

Decyzje podejmowane z związku z określeniem struktury i layoutu sklepu:

  • Ustalenie powierzchni na dany typ asortymentu,
  • Zakup wyposażenia (półki, lodówki),
  • Wybór kategorii asortymentowych nieobowiązkowych (3 kategorie produktowe są obowiązkowe w każdym sklepie, 2 opcjonalne – gracze decydują sami, opierając się o dane dot. lokalnego popytu),
  • Sezonowe zmiany layoutu (przeprowadzki).

Decyzje o promocjach i wyprzedażach w sieci handlowej:

  • Ustalenie wielkości budżetu na promocję,
  • Wybór towarów promowanych w gazetkach,
  • Wybór asortymentu promowanego w sklepie dodatkowo,
  • Ustalanie terminów promocji i wyprzedaży.

Decyzje podejmowane w zakresie polityki finansowej sieci:

  • Przygotowywanie budżetu sklepu,
  • Stała analiza kosztowa,
  • Monitorowanie wartości i rotacji zapasu.

 

> Kontakt

Paweł Wojciechowski: pawel.w@bonavigator.pl / 022 877 63 46 / 784 010 775
Magdalena Grzęda: magdalena.g@bonavigator.pl / 022 877 13 48 / 784 010 774