Mauricio Vargas Tapias

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Trener – Praktyk. Menedżer wyższego szczebla z ponad 11-letnim doświadczeniem. Znawca problematyki zarządzania strategicznego i operacyjnego firmami na rynku B2B.

W latach 1997 – 1999 Radca Handlowy Ambasady Kolumbii w Polsce, odpowiedzialny za aktywizację kontaktów handlowych między naszymi krajami.

Od 2000 roku Dyrektor Handlowy w Kente Polska. Do jego zadań należało m.in.: współtworzenie strategii handlowej i marketingowej, zarządzanie i szkolenie sił sprzedaży, zarządzanie portfelem klientów kluczowych, negocjacje i współpraca z sieciami handlowymi.

Wybrane osiągnięcia:

– 33% do 38% wzrostu sprzedaży produktów Kente Polska, – wdrożenie nowej strategii handlowej i marketingowej, – konsolidacja obrotów w kanale dystrybutorów regionalnych i kanale DIY, – średnie obroty roczne na poziomie 14 mln złotych.

W latach 2003 – 2006 Dyrektor Sprzedaży w PPG Industries Poland, gdzie odpowiadał za współtworzenie polityki i strategii handlowej firmy, zarządzanie zespołem handlowym (ASM i KAM), współpracę z dystrybutorami produktów PPG, zarządzanie relacjami z importerami i producentami z branży samochodowej w Polsce (Ford, Toyota, Fiat, Citroen, GM-Opel), prowadzenia negocjacji w sieciami ASO, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań handlowych, technologicznych i produktowych na rynku krajowym.

Wybrane osiągnięcia:

– utrzymanie stałego poziomu wzrostu obrotów + 12%,- zmniejszenie zadłużenia dystrybutorów wobec PPG o 36%, – reorganizacja struktury handlowej i dystrybucyjnej, – średnie obroty roczne na poziomie 10 mln euro.

Od połowy 2006 roku Dyrektor Generalny i Członek Zarządu Grupo de Empresas Temper odpowiadał za uruchomienie firmy w Polsce i kompleksowe zarządzanie jej działalnością, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania wizerunku firmy, wprowadzenia nowych produktów na rynek, negocjacje z klientami kluczowymi grupami zakupowymi, zarządzanie kosztami.

Wybrane osiągnięcia:

– wykreowanie 80% potencjału wzrostu firmy na rynku,- wprowadzenie całej rodziny produktów Koban do kanału profesjonalnego, – zakończone sukcesem negocjacje z największymi grupami zakupowymi.

Od roku 2010 doradca i konsultant firm z rynku B2B. Specjalizuje się w strategiach handlowych i marketingowych, doradztwie i wsparciu negocjacyjnym, rozwoju kompetencji sił sprzedaży. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Absolwent Politechniki Łódzkiej (Wydział Organizacji Zarządzania), Politechniki Warszawskiej – Executive MBA. Ukończył studia doktoranckie w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”. Swoje szkolenia prowadzi również w języku hiszpańskim.

Główne kompetencje trenerskie:

– kompetencje menedżerskie (metody podejmowania decyzji, strategie, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie zespołem, zarządzanie operacyjne); – zarządzanie sprzedażą (strategie, planowanie i ocena, zespół handlowy, zarządzanie kanałami dystrybucji, zarządzanie sieciami dystrybucji); – negocjacje i techniki sprzedaży (negocjacje i techniki sprzedaży B2B, negocjacje z grupami zakupowymi).

(Visited 67 times, 1 visits today)