Construction Game – zarządzanie zespołem projektowym

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Wiodąca firma budowlana właśnie wygrała prestiżowy przetarg na budowę supernowoczesnego mostu nad największą rzeką w kraju. Projekt trudny, bo czasu na realizację pozostało niewiele a i koszty budowy zostały zminimalizowane. Dlatego zarząd postanowił, że część prac będzie realizowana w różnych miejscach dla obniżenia kosztów, a konstrukcja będzie składana z gotowych elementów na miejscu budowy.

Zespół projektowy musi zaplanować technologię (nośność, zjazdy i rozjazdy, elementy infrastruktury) – choć tak naprawdę budowa w grze jest dość prosta i wykształcenie inżynierskie nie daje tu wielkiej przewagi. Znacznie istotniejsze są elementy menedżerskie: budżet projektu, harmonogram prac i podział zadań w zespole, spotkania robocze członków poszczególnych podgrup, współpraca i komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami.

O co gramy? Jak zwykle o zysk.

Czy zwrócą się poniesione wydatki na materiały do budowy, koszty pracy zespołu projektowego? Czy firma na projekcie zarobi czy będzie musiała do niego dołożyć?

By to osiągnąć muszą zaplanować w całości swoją prace, określić cel i mierniki zadania (na koniec będą rozliczeni z czasu, budżetu, kryteriów jakościowych) oraz skoordynować współpracę podgrup pracujących w różnych miejscach.

Dzięki grze uczestnicy doświadczą:

  • jak zaplanować projekt – cele i zadania
  • jak zaplanować i utrzymać budżet przedsięwzięcia
  • jak ustalić podział zadań w zespole
  • jak racjonalnie wykorzystywać zasoby: ludzi, czas, pieniądze, narzędzia i sprzęt
  • jak organizować komunikację w zespole i pomiędzy zespołami

Czas trwania: 1 dzień (wraz z omówieniami)

Autor gry i trener prowadzący:

Rafał Szczepanik

Zagadnienia poruszane i podsumowywane w grze:

  1. Relacja wielkości wydanego budżetu do osiągniętego przez zespół efektu
  • Zaplanowanie globalnej sumy wydatków
  • Określenie wielkości budżetu niezbędnego do zagwarantowania oczekiwanego poziomu jakości
  1. Plan i harmonogram prac
  2. Zarządzanie bieżącą realizacją projektu
  • Wyznaczenie celów
  • Podzielenie zadań w zespole
  • Ustalenie kolejności zadań
  • Operacyjne zrządzanie zespołem
  • Reagowanie na niespodzianki i nowe informacje z rynku
  • Rozwiązywanie problemów wąskich gardeł (np.: spóźnienia lub chaos komunikacyjny)

 

> Kontakt

Paweł Wojciechowski: pawel.w@bonavigator.pl / 022 877 63 46 / 784 010 775
Magdalena Grzęda: magdalena.g@bonavigator.pl / 022 877 13 48 / 784 010 774

(Visited 134 times, 1 visits today)